Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing) Nedir
Dış kaynak kullanımı (eleman kiralama) olarak adlandırılan outsourcing, kuruluşların gereksinim duydukları iş süreçlerini kendi dışında uzman bir kuruluşa emanet etmesi anlamına gelmektedir. Dış kaynak kullanımı sayesinde, kurum içi işbölümü uzman kurumlara aktarılmakta ve bu şekilde iş yoğunluğu yaşayan firma etkin bir maliyet ve zaman tasarrufu sağlamaktadır. Firma ise tamamen kendi sektöründe uzmanlaştığı konular üzerine eğilebilmekte, iş verimliliğini üst seviyelere çıkarabilmektedir.
Dış Kaynak Kullanım (Outsourcing) Faydaları
-
Süreli ve proje hedeflerine odaklı işe alım yapılabilir
-
Uzman personel kaynağını seçme ve kullanma imkânı sunar
-
Operasyonel verimlilik, yani firmanın ana faaliyet alanlarına yoğunlaşması sağlanmış olur
-
Projeleri kontrol altına alabilme imkânı sunar (zaman, maliyet, kalite)
-
Dağınık verilerin tek merkezde toplanmasını sağlanır
-
Sözleşme sayesinde personelin çalışma süresi kesinleşir
-
Personel performansından memnun kalınmaması durumunda risk taşımadan değişiklik yapılabilir
-
Kurumun uygulama risklerinin paylaşılması sağlanır
-
Kiralanan personele fazla mesai ücreti ödenmez
-
Kiralanan personele çalışılan gün bazında ödeme yapılır
-
Kiralanan personele kıdem veya ihbar tazminatı ödenmez